Forum Archief

Behandelingen in het artikel van Erich Taubert over de ziekte van de la Peyronie (2012)

donderdag 30 juli 2015 om 16:50

Beste,

Ook ik heb helaas een duidelijke vorm van de ziekte van Peyronie. Sinds dit de eerste keer geconstateerd werd een paar jaar geleden is er veel veranderd in de mate en richting van de afwijking. Ondertussen zijn er helaas meerdere plaques op verscheidene plekken in de penis te vinden, al is een erectie nog mogelijk. Dit is een van de redenen waardoor veel van de gebruikelijke operaties een slechte optie voor mij zijn. Helaas heb ik nog geen andere goede suggesties van een uroloog -of anders- weten te krijgen.

In het artikel geschreven door de heer Taubert kom ik meerdere uitspraken tegen over successen bij alternatieve opties. Als voorbeeld het stukje over tractie, waar het volgende wordt genoemd:

"Er ontstond een vermindering van de verkromming van gemiddeld 33%. De lengte van de penis verbeterde van 0,5 tot 2 cm. Ook de omtrek van de penis verbeterde van 0,5 tot 1 cm. Er waren geen bijwerkingen."

Hoewel ik begrijp dat dit slecht een kleine studie betreft, begrijp ik niet goed waarom deze alternatieven niet vaker genoemd worden/meer aandacht gegeven word. Ik hoop dan ook meer informatie te krijgen over de alternatieve methodes, en erachter te komen of deze wel of niet aan te raden zijn.

Een reactie zou zeer op prijs gesteld worden, eventuele suggesties ook.

Met vriendelijke groet,

Henk.

Reacties

• Anoniem

Beste Henk,Excuus voor de later reactie. Inderdaad beschrijf je een moeilijke situatie. Het gebruik van een Penisverlengende vacuĆ¼mpomp kan inderdaad een beetje helpen. Het adviseren van alternatieven komt bij ons pas ter sprake als er een degelijke inventarisatie van de situatie is gemaakt. Natuurlijk bent u hiervoor welkom. groet