Forum Archief

Ervaring sterilisatie

maandag 13 januari 2014 om 19:24

Afgelopen vrijdag sterilisatie (man) ondergaan. Geen centje pijn! Ook de ingreep stelt geen 'zak'voor haha.... Er gaan veel spookverhalen over pijnlijke vasectomies rond maar het kan ook prima verlopen. Als man zou je je ongemakkelijk kunnen voelen als je de OK binnenstapt in je nakie waar alleen vrouwen zijn, maar ze zijn super professioneel en ik voelde me helemaal niet ongemakkelijk. We maakte gewoon wat grapjes en daardoor lig je ook al meer ontspannen. Hoe beter ontspannen hoe minder last tijdens de ingreep. Als je het voor jezelf echt zeker weet kan het je absoluut aanraden. Gewoon de 2 dagen erna lekker rusitg aan doen en een strakke broek blijven dragen. Ook vooral voor afleiding zorgen voor jezelf. Hoe minder afleiding hoe meer je gaat denken aan hoe het er van onder uit zal zien en hoeveel last je zal gaan krijgen. Niet doen dus! Gewoon rustig blijven en het komt vanzelf goed. Alles blijft het echt wel doen!

Reacties

• Anoniem

Bedankt voor de tip, ik denk er over om me ook te laten steriliseren. Kun je misschien ook aangeven wat zoiets kost, prijzen variƫren per ziekenhuis en in sommige gevallen wordt het niet eens genoemd.