Forum Archief

Pijn bijbal na vasectomy , hoe herken je als he terger wordt?

donderdag 22 mei 2014 om 12:05

Ik had stuwing vrijwel onmiddelijk na vasecectomie.
De pijn wordt erger. De bijbal wat groter.
Er is een soort relief ontstaan op de bijbal? Wat zou dat kunnen zijn? Lijken wel aders die hard zijn. Maar ik vraag me af het het beginnende cystes kunnen zijn.
Is er iets dat ik kan eten om dit proces te verminderen?
Hoelang moet er gewacht worden voor herstel operatie? Ik wil niet blijven zitten met een tikkende tijdbom.

Reacties

• Anoniem

Beste meneer de Jaeger,Dank voor uw reactie. Het is niet ongebruikelijk om direct na een sterilisatie stuwingsgevoel op de bal te ervaren. Over het algemeen neemt dit na verloop van tijd af. U zit niet op een tikkende bom. Er kan niets fout gaan. indien de stuwing hinderlijk aanwezig blijft is nader onderzoek mogelijk. Dit zal zeker niet altijd uitmonden in een hersteloperatie. Gezien u duidelijke behoefte aan informatie en mogelijk geruststelling adviseer ik u om contact met ons of uw eigen uroloog op te nemen voor verder advies. Groet en succes

• Anoniem

Maar hoe herken je hinderlijke stuwingspijn? Is chronische pijn in de bijbal/teelbal of zaadleider een must have? Want na 2,5 maanden heb ik nog steeds weinig pijn bij palpatie van de bijbal. De pijn begint als het gebied veel beweegt zoals bij stappen en houdt dan aan tot de avond. Ik voel het in de zaadstreng, waar de uiteinden na vasectomie tijdens de eerste week jammer genoeg zijn samengegroeid. Op dat punt begint ook een lichte varicocele die ontstaan is ongeveer 10 dagen na de vasectomie. Ik heb er eens een tekening van gemaakt: http://postimg.org/image/jg36d9xxj/ . Ik weet niet meer of het zin heeft een consultatie. Het is frustrerend dat het dikke rode bloedvat van op de figuur telkens genegeerd wordt als ik het uitleg aan iemand terwijl het precies daar is waar de pijn zich situeert. Mij lijkt het juist belangrijk om een verklaring te zoeken ... .