Forum Archief

Residu 100 -150 ml

dinsdag 23 april 2013 om 14:25

Mijn blaas leegt zich niet voor 100% en waarschijnlijk ligt dit aan de prostaat en de blaasspieren. Er blijft dus een hoeveelheid van max 150 ml urine telkens in de blaas achter.Nu is mijn vraag kan dit kwaad?Ik wil geen prostaat operatie ondergaan want dan wordt ik impotent.Ik heb medicijnen gehad voor de prostaat doch het effect was dat ik de controle over mijn blaasspieren kwijt raakte (reageerde niet meer). Ik had een volle blaas doch kon niet meer plassen.Ik Katheteriseer mij nu iedere keer met een eenmalig Katheter.Ik moet over een maand of 3 in Indonesie gaan werken en die Katheters zijn daar niet te verkrijgen.Omdat ik voor zeer lange tijd daar blijf (jaren), wil ik mijn ziektekosten verzekering in NL opzeggen en daar eentje nemen. Opsturen v/d Katheters is vrij prijzig en ook de prijs ervan.is het nodig dat ik doorga met de Katheter en wat gebeurt er als ik stop?Is er een andere behandeling mogelijk, om alsnog die blaas uitzichzelf leeg te krijgen.Vriendelijk bedankt.Appie000

Reacties

• Anoniem

Hiervoor is een volledige urologische analyse noodzakelijk. Waarschijnlijk is het probleem oplosbaar met een prostaatoperatie waaredoor je gelukig niet impotent wordt. Ik adviseer je dit met je uroloog nog eens grondig te bespreken. groetdr.Taubert