Forum Archief

supra pubisch

vrijdag 10 maart 2017 om 15:26

Sinds 15 december 2016 is er een supra pubischkatheder geplaatst.
Loopt goed,alleen ik blijf nog steeds met een aandrang tot plassen zitten.
De blaas zou volgens de doktoren leeg moeten zijn,maar dat gevoel heb ik niet.
Ik moest van de uroloog proberen via de normale weg te plassen,ook volgens de
huisarts,die zei naar de wc met een boek en wachten (niet forceren) totdat het komt.
Nou dat lukt dus niet,wel met losse katheder,ik zat ook nog te denken aan een spuitje
waarmee je de urine uit je penis zuigt.Ook regelmatig pijn in de plasbuis.
Heb sinds het begin al 2x blaasontsteking gehad.
Herkent iemand dit probleem?

Reacties

• Anoniem

Reactie:
    Hierbij kom ik nog even terug op de supra pubische katheter, waar ik klachten over heb en iemand op het FORUM ook. SPC staat inderdaad voor deze CAD, die categorisch zowel CAD is als STOMA. De Stoma Stichting belde op n.a.v. het feit dat ook daar geen SPC separaat van andere stomavormen wordt besproken en ik heb aangegeven dat dit onterecht is. Afgezien daarvan is mijn ontdekking m.b.t. verstoppen van dit soort Katheters enorme onkosten veroorzaakt [opname, ambulance, overblijven, ingreep] en bij mij kon worden gestopt, doordat ik zelf op onderzoek uitging en ontdekte waardoor het bij mij kwam en de oncoloog de ontdekking negeerde en nu tot het inzicht kwam dat ik het bij het juiste eind heb. Wie bekend is met blaasafsluiting kan dus enorm diens voordeel doen met mijn vondsten, als die op hem of haar van toepassing zijn.
    Omdat jullie geen tijdschrift zijn, maar met blogs en met het forum werken en ik TOCH mijn vondsten kwijt wil, meldde ik het bij de Stoma Stichting en die bespreken wat ze met mijn voorstel doen, hetwelk niet uitsluit dat ik die meneer met klachten, ook wil helpen.
    De drukte is hier voorbij en ik beschrijf nog wat ik heb gedaan. De Slingeland protocollaire teksten zijn helpend. IK vond echter niets omtrent de spoelingen van de supra terug, met name de Braun Medical stoffen, die mij van alle ellende lijken af te helpen. Door 3 jaren geneeskunde en afgestudeerd in de menswetenschappen, ben ik een zoeker en ik zoek tot ik het probleem te pakken heb en dat lukte, MAAR het zal niet in alle gevallen opgaan. Mijn uit ureum opgebouwde stoffen zetten zich af in de supra slang, met name in het eindstuk in de uitmonding in de blaas. De laatste keer was daar een niersteen gevormd. Deze bleek niet door te poken en het betrof de derde supra al, waarvoor SPOEDOPNAME.
    Beleid is: 1. spoelthee drinken, soorten van biologische oorsprong en ca. 10 soorten. 2. BEWEGEN 3. avond: Suby G in spuiten in de katheter en deze 5 minuten laten zitten en dan nog eens wat bij spuiten, niet meer dan 30 ml. en in de ochtend spoelen met Solutio NaCL en doe dan 100 ml. zoals de verpakking bevat, al is dat door de permeabiliteit 115 ml. Is er aanslag te zien in de supra, volg dan het nierdieet tegen nierstenen. Bij twijfel analyseer dan de blokkadestof [geel van kleur] en mogelijk is het calcium oxalaat. De patient doet er goed aan om calciumstoten en oxaalzuurstoten te voorkomen, eiwit beperkt te eten en zoutloos. 4. diurese beinvloeden: drink > 2,5 liter 5. kijk of debris door ontsteking optreedt en doe er alles aan om de infectie te bestrijden met alle genoemde internet methoden, zoals spoelen met kruidenthee. 6. geef een spasmolithicum als Oxybutynine tegen blaaskrampen. 7. zorg voor dunnere ontlasting, omdat de endeldarm gevuld, op de prostaat drukt en die klemt de urethra af. 8. leer de strikte hygiene aan de gebruiker. 9. zorg voor ontspanning in het gebied! Bij mij werkt goed het bed tevoren te verwarmen met el. deken. 10. noodmaatregelen zijn: bij verstopping spoelen en als een hond bewegen en schudden. De spoelvloeistof bereikt dan de punt van de slang en kan iets doen. Enzovoorts! Mogelijk kunt u de patient, die klaagt een uitdraai toezenden en hij kan altijd mijn advies opvragen. Zodoende helpen wij elkaar onder al zo zware omstandigheden. Ik was NPCF voorlichter hypocitraaturie en kan dus het verhaal wel overbrengen. IK ben blij als ik iemand kan helpen, want ik kom te overlijden door medische fouten elders. Mijn klachten werden geduid als prostatitis en bleek uitgezaaide PK te zijn, die mij in het palliatief stadium brengt. Doodzonde roept elk, maar het is helaas gebeurd. Blaashals dichtgegroeid met kanker. De hormonale therapie is onaangenaam. De palliatieve zorg bracht mij in enorme problemen. Lees ik dan dat iemand dezefde klachten ervaart, dan help ik deze met genoegen. Er bestaan vele manieren om met blaaskramp, plaspogingen etc. om te gaan en die worden dikwijls niet genoemd, zeker niet in de focale kankercentra, die zich richten op de kanker alleen.