Forum Archief

Besnijdenis

zondag 24 juni 2012 om 19:41

Beste mensen, Ik ben gediagnostiseerd met BXO (Lichen Sclerosus) en aangezien de zalfjes niet hielpen lijkt besnijdenis de enige oplossing. Ik ben bang dat mijn, nu al niet erg gevoelige penis, helemaal gevoelloos gaat worden. Is dit verlies van gevoel enigszins in te perken door heel laag en los te besnijden? Of is de kans op terugkomen van de ziekte te groot? Groetjes, Rogier

Reacties

• Anoniem

Excuses voor de late reactie. Bij BXO is het doel om het binnenblad en eventueel aangedaan buitenblad van de voorhuid weg te nemen. Mindere opties zullen bijna altijd leiden tot het terugkomen van de ziekte. Met het verder voortschrijden van de bxo wordt niet alleen de eikel ongevoeliger, hij wordt anders van vorm en kan zelfs vernauwingen in de plasbuis ontwikkelen.

• Anoniem

Nee, juist hoog besnijden zou je gevoeligheid beter bewaren, maar zoals de dokter al aangeeft, dat is geen optie bij jou.Ik heb niet dezelfde aandoening als jij, maar nu 14 jaar later moet ik opnieuw besneden worden om het laatste restje binnenblad van de voorhuid weg te nemen omdat dat nog steeds problemen geeft.Maak je niet al teveel zorgen, een besnijdenis betekent echt niet het einde van je sexleven. Integendeel, het voelt een beetje anders als je besneden bent, maar ik vond de gevoelens juist intenser dan voor mijn besnijdenis. Het gevoel verplaatst zich van de eikel die vooral gevoelig is (bij onbesneden mannen) naar de hele penis (bij besneden mannen).